Рейтинг@Mail.ru
RusEng

News

Navalny’s claim over “The Browder Effect” dismissed

14:17 12/07/2016

MOSCOW, July 12 (RAPSI, Yevgeniya Sokolova) – The Savyolovsky District Court of Moscow has dismissed a lawsuit lodged by opposition politician Alexey Navalny against the All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company (VGTRK), Dmitry Kiselyov, the company’s deputy director, and journalist Yevgeny Popov, RAPSI reports from the courtroom on Tuesday.

Navalny filed a claim against the media company over the April 10 airing of “The Browder Effect” documentary segment during “Vesti Nedeli” weekly news show on Rossiya 1 TV channel, broadcasted by VGTRK. Kiselyov is the anchor of the program; Popov is the author of the documentary.

Vyacheslav Gimadi, Navalny’s lawyer, has said that the claim asks the court to rule the information contained in the aired segment of the documentary to be defamatory and not consistent with the facts.

Rossiya 1 TV channel aired a documentary segment alleging that Navalny’s activities were funded by a British intelligence agency and presenting documents and correspondence claimed to be evidence of his connections to William Browder, a financer and former head of Hermitage Capital investment fund. According to the documentary segment, in 2008 Navalny’s activities were financed via a proxy person in the Moscow Helsinki Group, the fact Lyudmila Alexeyeva, the head of this NGO, had already refuted earlier.

Russia’s General Prosecutor’s Office has informed that it is going to study the materials presented in “The Browder Effect” documentary segment aired by Rossiya 1 with regard to information of possible infringements on federal laws on the part of a number of Russian citizens and foreigners.

Share thisE-mail this articlesubmit newsAdd to blogrss feed
Add to blog
To link to this material, copy the code to your blog.
Publishing code:
Preview:

Navalny’s claim over “The Browder Effect” dismissed

14:17 12/07/2016 The Savyolovsky District Court of Moscow has dismissed a lawsuit lodged by opposition politician Alexey Navalny against the All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company (VGTRK), Dmitry Kiselyov, the company’s deputy director, and journalist Yevgeny Popov.
Forward news story

All fields are mandatory!

Submit news

All fields are mandatory!

Share this

Top news